+370 681 13485

labas@mokyklaatradimai.lt

08:15 - 15:00

Pirmadienis - penktadienis

Mūsų vertybės

unikalumas ir atsakomybe

Unikalumas ir atsakomybė

Kiekvienas žmogus sukurtas unikaliu, jis toks vienintelis. Jis unikaliai mąsto, mokosi, supranta pasaulį, myli, draugauja. Mes siekiame, kad kiekvienas galėtų skleistis savo unikalume. Kaip?

  • Vaikai mokosi jiems priimtinu tempu, ieško informacijos jiems priimtinu būdu, atsiskaito tuo būdu, kuris jiems labiausiai padeda atsiskleisti. Tai gali būti tiek paprasti atsakymai į klausimus, tiek meno kūrinys ar netgi  šokis.
  • Vaikai neturi mokytis visko vienodai giliai ir plačiai. Visuose dalykuose yra padedami baziniai pamatai, pagrindas (pagal LR priimtas BUP), o ten, kur labiausiai dega širdis, vaikui sudaromos sąlygos į tai investuoti ir gilintis.
  • Vaikai skatinami ir motyvuojami, bet nekritikuojami. Darant darbą vaikas skatinamas jį padaryti taip gerai, kaip tik jis gali, taisyti tol, kol nebeliks nė vienos klaidos, truputį pralenkti patį save. Bet klaidos nėra pabrėžiamos, jos neakcentuojamos, jos tiesiog taisomos. Žmogus klysta, tai normalu. Klaidas galima ištaisyti. Bent jau daugumą jų. Kiekviename vaike ieškoma to, kur jis yra geras, gabus, stiprus, ir siekiama tai panaudoti jo augimui.
  • Mokytojas nėra tas, kuris bando kažko išmokyti. Mokytojas yra tas, kuris padeda vaikui mokytis jo būdu.
  • Vaikui leidžiama pačiam kontroliuoti savo mokymosi procesą, leidžiama suklysti, ieškoti kito būdo, siekiama, kad vaikas galėtų išmokti planuoti ir išsiugdytų atsakomybę už save.
  • Naudojame refleksiją kaip pagalbą suprasti save, savo poreikius, savo stipriąsias puses ir įdarbinti tai padedant sau ir kitam augti.
130977071_451655212539198_1440524508157279126_n

Kūrybiškumas ir kontekstiškumas

Visuomenės vystymosi tendencijos rodo, kad ateityje žmones industrijoje pakeis robotai, o žmonių kūrybiškumas, mąstymo platumas, lankstumas ir gebėjimas kurti santykius yra nepakeičiami, į kuriuos labiausiai investuojame. Kaip?

  • Mokymosi procese per realaus gyvenimo iššūkius, procesus, klausimus mokomės susmulkinti problemą ir išnarplioti ją įvairiais pjūviais. Tuomet duonos kepimas nėra vien tik duona ir orkaitė, tačiau chemija, fizika, istorija, biologija, literatūra ir geografija.
  • Vaikai mokosi ieškoti informacijos, ją sisteminti, atsirinkti, kas naudinga, tikra ir tinkama konkrečiam klausimui atsakyti ar problemai išnarplioti. Taip pat jie gali mokytis būtent tuo būdu, kuris jam, unikaliam žmogui, geriausiai padeda suprasti pasaulį ir mokytis apie jį.
  • Kiekvieną užduotį galima atlikti ir atsiskaityti bet kokiu vaiko sugalvotu būdu. Vaikai yra nepaprastai kūrybiški, jei tik leidžiame jiems tai.
  • Skatiname ir ieškome būdų tai, ką mokomės, išbandyti praktiškai, pritaikyti veiklose, kurios patinka. Stengiamės atrasti tas realaus gyvenimo sritis, kurios yra paslaptingos, kurių nepažįstame, ir viską apie jas išsiaiškinti.
  • Dažnai einame į žygius, leidžiame laiką gamtoje ar sodyboje, dirbame paprastus darbus, kur mokomės kurti, ir leidžiame sau atsidurti situacijose, iš kurių reikėtų išsisukti, leidžiame kiekvienam bendruomenės nariui pasidalinti tuo, ką moka, kad galėtume išbandyti kuo daugiau realaus gyvenimo sričių.

Pagarba ir bendradarbiavimas

Pagarba ir bendradarbiavimas

Žmogus visą gyvenimą gyvena santykiuose su kitais žmonėmis. Dažnas senolis sako, kad būtent santykiai yra tai, kas dabar, senatvėje, jam atrodo svarbiausia, ir dėl kurių jis labiausiai džiaugiasi ar labiausiai gailisi. Tad mokomės kurti santykius, suprasti jų vertę. Kaip?

  • Kiekvienas vaikas turi savo kuratorių, kuris nuolat jį lydi, padeda ieškoti savo stiprybių, įveikti iššūkius ir ugdytis.
  • Taikome nesmurtinę komunikaciją, kad kiekvienas mokyklos bendruomenės narys galėtų būti išgirstas, gebėtų suprasti ir išsakyti savo jausmus ir išgyvenimus. Mokomės susikalbėti ir suprasti save bei kitą.
  • Gerbiamos kiekvieno bendruomenės nario ribos. Mokomės jas žinoti ir gerbti, neperžengti nei savo, nei kito žmogaus ribų. Kurti sveikus santykius. Mokomės priimti kitą žmogų tokį, koks jis yra.
  • Mokomės dirbti kartu dėl bendro tikslo, tartis ir padėti vieni kitiems. Nėra klasių. Mokomės visi kartu. Taip galime vieni kitiems padėti ar pasitempti. Bendradarbiavimas sukuria daugiau nei konkurencija.