+370 681 13485

labas@mokyklaatradimai.lt

08:15 - 15:00

Pirmadienis - penktadienis

Draugaukime
Facebooke

Laisvosios mokyklos modelis

Laisvosios mokyklos modelis. Kaip tai veikia?

received_2614579808807600

Pagrindiniai principai

✅No stress – mokymasis be streso, nes tokiu būdu informacija įsisavinama kokybiškiau, užsilieka atmintyje ilgam, geriau vystosi neuronų tinklas. 

✅Less is more – geriau išmokti mažiau, bet kokybiškai, nei daug paviršutiniškai. Siekiama, kad į kiekvieną dalyką, kurį vaikas mokosi, jis galėtų įsigilinti ir jį atsiskaityti labai gerai arba puikiai.

✅Trust – pasitikime vaiku, kad jis gali būti savo mokymosi vadovu: kad jis geba ugdytis atsakomybę, nori mokytis (nes tai vienas iš mūsų instinktų), kad jis gali planuoti savo veiklas, megzti santykius ir kurti savo gyvenimą.

 

Pagrindiniai ypatumai

✅Kuratoriai. Kiekvienas vaikas turi savo asmeninį kuratorių, su kuriuo praleidžia mažiausiai valandą per savaitę. Kuratoriaus rolė šioje sistemoje yra be galo didelė. Tai žmogus, kuris padeda vaikui augti. Jis visų pirma mezga santykį, stengiasi pažinti vaiką ir būti saugiu uostu savo kuruojamajam, kad vaikas galėtų besąlygiškai pasitikėti ir jaustis saugus. Kuratorius taip pat padeda atrasti savo stiprybes, gabumus, įveikti sunkumus, baimes, atrasti savo mokymosi stilių, motyvaciją, susikurti planus ir mokytis jų laikytis.

✅Programos suskirstymas lygiais. Visas BUP kursas yra suskirstytas į lygius – bazinį, pagrindinį ir aukštesnįjį. Skirtingas disciplinas galima mokytis skirtingu lygiu. Visas disciplinas iki 10 klasės privaloma pabaigti bent baziniu lygiu. Visi vaikai startuoja nuo bazinio, o tada skirtingose disciplinose mokydamiesi skirtingu tempu 10 klasėje pabaigia kiekvieną discipliną skirtingu lygiu. Tai pasiekiama per visiškai individualų mokymosi tempą, laisvai pasirenkamą būdą mokytis bei atsiskaityti ir per mokymosi planavimą. Tokiu būdu tiek gabūs, tiek mokymosi sunkumų turintys vaikai gali pasiekti geriausio, ko jie gali.

✅Visa reikalinga išmokti medžiaga vienoje vietoje. Visa medžiaga yra patalpinta metų knygoje – matricoje, kur vaikas aiškiai mato, kiek kiekvienos disciplinos jis jau yra įveikęs ir kiek dar yra likę.

✅Fenomenais grįstas mokymasis. Socialiniai ir gamtos mokslų projektai yra apjungti į fenomenus, kas padeda matyti visuminį pasaulio vaizdą, sąsajas tarp skirtingų dalykų ir ugdytis mąstymą. 

✅Asmenybės ir socialinių įgūdžių ugdymas. Mokymasis suprasti savo ir kito žmogaus jausmus, poreikius, gerbti tiek savo, tiek kito žmogaus ribas yra pagrindas, kuriam skiriamas toks pat ar net didesnis dėmesys nei akademiniams pasiekimams. 

✅Mokytojo virtimas į mentorių. Mentorius padeda, jis nėra tas, kuris kontroliuoja ar reikalauja.