08:15 - 15:00

Pirmadienis - penktadienis

"Išmokstame ne tada, kai mus moko. Išmokstame, kai dirbame patys". John Holt

Technologijų naudojimas mokykloje

Mokykloje “Atradimai” technologijos yra neatsiejama ugdymo proceso dalis. Visa mokymosi medžiaga yra patalpinta vienoje platformoje – vadiname ją Metų knyga. Joje gausu mokymosi šaltinių internete, kurie padeda vaikams geriau suprasti medžiagą. Tačiau siekiame padėti vaikams išmokti medijas naudoti atsakingai ir saikingai. Dalis vaikų, ateidami į pagrindinės mokyklos pakopą, jau turi probleminio interneto naudojimo požymių. Išmokti išlaviruoti yra didžiulis iššūkis. Tai yra iššūkis netgi mums – suaugusiems žmonėms, tačiau dar didesnis iššūkis yra vaikams. Kadangi mūsų mokykloje daug savarankiško darbo, daug laisvės, turime labai aiškias taisykles dėl naudojimosi ekranais, kurios išsigrynino per laiką ir kurios padeda išlaikyti ribas.
Štai tos taisyklės:

1. Mokykloje nesinaudojame išmaniaisiais telefonais. Jei vaikams per sunku patiems telefonus palikti saugioje vietoje, ateina į pagalbą mokytojai – mentoriai.

2. Per pagrindinių dalykų pamokas kompiuterius naudojame darbui. Tiek asmeniniai kuratoriai, tiek mentoriai padeda vaikams suplanuoti pamokos veiklas, darbus, kad nekiltų pagunda naršyti internete iš neturėjimo ką veikti ar tingulio. Galima mokytis nebūtinai tai, kas yra ugdymosi programoje, bet pamokos laikas yra laikas mokymuisi.

3. Pertraukos ir Artes liberales yra laikas be ekranų (nebent tai yra informacinės technologijos). Mokomės megzti prasmingus ryšius ir atrasti įdomumą realiame gyvenime. (Apie Artes liberales rasite čia –https://www.mokyklaatradimai.lt/kaip-mes-mokomes/)

4. Kadangi vaikams labai norisi praleisti dalį laiko žaidžiant kompiuterinius žaidimus, būna dienų, kai pasiliekame po pamokų žaisti kartu (ir kai kurie mentoriai, ir vaikai).


Su kiekvienu vaiku, kuriam nepavyksta laikytis ekranų taisyklių, dirbame individualiai, ieškodami geriausių išeičių: kartais tai esti laikinas ugdymosi organizavimas be kompiuterio (kuo vaikas vyresnis, tuo jam lengviau kontroliuoti savo elgesį, tad laikas yra mūsų sąjungininkas), kartais – ilgi pokalbiai ir bandymas suprasti, ko ieškome ekranuose ir kaip galime sau kitaip padėti, kartais – laiko ir erdvės suteikimas bendrystei. Laiko leidimas ekranuose nėra mūsų poreikis. Tai tik strategija tam tikriems poreikiams patenkinti. Leisdami ir padėdami vaikams atpažinti tikruosius poreikius (saugumo, priėmimo, bendrystės) kartu kuriame kitokias strategijas tų poreikių patenkinimui.

Comments are closed.